Friday, May 3, 2013

Sukan Individu

Sebagai seorang jurulatih sukan untuk acara balapan, anda dikehendaki merancang satu program latihan selama dua bulan bagi acara lari berganti-ganti 4 x 200m supaya anda dapat memilih murid yang berbakat untuk mewakili sekolah ke kejohanan sukan peringkat daerah. 

Anda perlu menghantar dua pasukan sekolah ke kejohanan sukan tersebut iaitu satu pasukan lelaki dan satu pasukan perempuan. 

Bincangkan secara terperinci program latihan dengan menyatakan empat prinsip sukan individu yang releven ( pilihan sendiri ) untuk mencapai matlamat program yang dirancang. 

Dalam program tersebut, anda perlu menerangkan bagaimana ansur maju latihan dan variasi teknik latih tubi untuk acara lari berganti-ganti 4x200m dapat dilaksanakan dengan jayanya ( memenangi pingat ).

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2012 Straightbrain Radar Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger