Friday, July 5, 2013

Program Bersepadu Sekolah Sihat

Amalan kebersihan perlu disemai dan dipupuk sejak awal di rumah dan diperkukuhkan serta diperkembangkan di sekolah agar dapat menjadi amalan sepanjang hayat. Bagi memastikan sekolah membudayakan amalan kebersihan, Guru Besar menyarankan ahli jawatankuasa Program Bersepadu Sekolah Sihat melaksanakan satu projek ‘Gotong Royong Ria’ dengan kerjasama komuniti tempatan. Projek ini bertujuan untuk memastikan amalan kebersihan, cara hidup sihat dan kesedaran terhadap aspek keselamatan disemai dan dipupuk sejak di peringkat awal persekolahan lagi. 

Selaku penyelaras Program Bersepadu Sekolah Sihat, anda dikehendaki: 

1. Membuat pemantauan dan penilaian Program Bersepadu Sekolah Sihat di sekolah anda dan menyediakan laporan berkaitan pemantauan dan penilaian tersebut. 

2. Kemudian hasilkan SATU persembahan slaid tentang kawasan sekolah yang akan diberi perhatian semasa ‘Gotong Royong Ria’.

Tugasan ini sebenarnya kami pernah buat sebelum ini cuma mungkin soalannya diubah-ubah setiap semester. Namun kehendak soalan sebenarnya adalah hampir sama setiap semester.

Sekiranya anda semua berasa pening sebab dah takdea idea, sibuk menguruskan kerja sehingga tidak ada masa untuk membuat tugasan. Anda boleh terus ke SINI untuk mendapatkan tips membuat tugasan atau ke SINI untuk mendapatkan contoh tugasan terdahulu sebagai rujukan.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2012 Straightbrain Radar Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger